امروز همزمان با پنجمین روز از هفته دولت و در قالب افتتاحیه پروژه‌های عمرانی شهرستان قدس، آیین افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۱۰ پروژه شورای اسلامی و شهرداری قدس با اعتباری بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال، با حضور دکتر نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، مسئولان شهرستان، خانواده معظم شهدا و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ادامه شرکت‌کنندگان در سالن جلسات فرمانداری حضور یافتند و فرماندار و شهردار قدس در سخنانی به ارائه توضیحاتی در خصوص پروژه های افتتاح شده در هفته دولت پرداختند.

 

مهندس شهلی شهردار قدس با بیان اینکه تاکنون ۵۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی به مرحله عقد قرارداد و اجرای پروژه‌های عمرانی رسیده است، ابراز امیدواری کرد که در دهه فجر امسال تمامی پروژه‌های عمرانی فعال در شهرقدس به بهره‌برداری برسد.

 

در ادامه مراسم مسئولان و دیگر شرکت‌کنندگان با حضور در سطح شهر به افتتاح پروژه‌های عمرانی پرداختند. در نخستین پروژه، اولین خانه فرهنگ در منطقه ۳  شهرقدس افتتاح گردید که با بهره‌برداری از این مرکز فرهنگی یکی دیگر از مطالبات عمومی مردم پاسخ داده شد. خانه فرهنگ علامه جعفری در دو طبقه احداث گردیده که میزبان علاقه‌مندان جهت شرکت‌ در برنامه‌های مختلف دینی، فرهنگی، هنری و دوره‌های آموزشی خواهد بود.

 

یکی از برنامه‌های افتتاحیه هفته دولت امسال به رونمایی از ۲۷ دستگاه انواع خودروی سبک و سنگین امدادی و خدماتی خریداری شده توسط شهرداری قدس اختصاص داشت که با خرید این میزان ماشین‌آلات یک انقلاب لجستیکی در شهرداری قدس به وقوع پیوسته و سطح کمی و کیفی خدمات‌رسانی به شهروندان را به مراتب ارتقا خواهد داد.

 

همچنین در ادامه مراسم، آیین افتتاح فاز اول زمین چمن مصنوعی شماره ۳ و کلنگ‌زنی مجموعه ورزشی چند منظوره سرپوشیده که در قالب طرح توسعه زیرساخت‌های مجموعه ورزشی شهدای شهرقدس اجرایی شده است برگزار شد. بر اساس این طرح توسعه، ۸ پروژه شامل استانداردسازی و تعویض چمن زمین اصلی، تکمیل و احداث ۳ زمین چمن مصنوعی، احداث زمین فوتبال و والیبال ساحلی، مجموعه ورزشی جانبازان و معلولین، مجموعه ورزشی چندمنظوره سرپوشیده و احداث سکوی تماشاگر اجرایی شده است.

 

یکی دیگر از پروژه‌های عمرانی افتتاح شده، مرکز مراقبتی و توانبخشی بیماران اوتیسم و مرکز نگهداری معلولین بود که در ادامه سیاست‌ های حمایتی مدیریت شهری در ارتقای سطح سرانه درمانی شهرقدس احداث شده است.

 

در ادامه، ایستگاه شماره ۷ آتش‌نشانی شهرداری قدس افتتاح شد. احداث همزمان ایستگاه‌های شماره ۶ و ۷ آتش‌نشانی در شهرک فرزان و میدان ۹ دی خدمتی متمایز از مدیریت شهری قدس می‌باشد که با بهره‌برداری از این ایستگاه‌ها استاندارد جهانی خدمات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در شهر قدس محقق خواهد شد.

 

با افتتاح و بهره‌برداری از ایستگاه شماره ۷ در میدان ۹ دی، پوشش عملیاتی خدمات امداد و نجات در منطقه سرخه حصار و همچنین شمال و شمال غرب شهرستان و جاده قدیم کرج محقق خواهد شد. از سوی دیگر، با خرید ۸ دستگاه خودروی عملیاتی جدید، ناوگان خودرویی سازمان آتش‌نشانی به ۳۰ دستگاه افزایش یافته است.

 

همچنین به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، پروژه ساماندهی خیابان آیت‌الله طالقانی کاووسیه به بهره‌برداری رسید. در این پروژه علاوه بر عملیات زیرسازی و آسفالت، اقدامات زیربنایی شامل اصلاح شیب طولی و عرضی، جدولگذاری، لوله‌گذاری و اصلاح شبکه هدایت آبهای سطحی انجام شده است.

 

گفتنی است، در راستای اجرای طرح جامع ساماندهی معابر شهرقدس در ۵ ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت در مناطق سه‌گانه شهر توسط شهرداری انجام شده است.

 

همچنین در مراسم امروز طرح‌های تعریض معابر شهر قدس معرفی گردیده و پروژه تعریض ابتدای خیابان شهید فخری زاده و پروژه تملک و تعریض ابتدای خیابان صاحب‌الزمان(عج) به طور رسمی به بهره‌برداری رسید. با تعریض این خیابان‌‌ها که با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریالی اجرا شده است، پس از چند دهه گره ترافیکی تقاطع قدس (میدان قدس سابق) و میدان آزادی شهرقدس باز شد.

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *