عربستان سعودی می خواهد به قدرتی در تولید خودروهای برقی تبدیل شود؛ این جاه‌طلبی اما با موانعی همراه است خصوصا در کشوری که هنوز خود را به عنوان یکی از ابرقدرت‌های نفتی می‌شناسد.

 

 

 

 

به گزارش تجارت‌نیوز، سال گذشته زمانی که ولیعهد عربستان سعودی، سیر (Ceer)، اولین برند خودروی برقی پادشاهی (ev) را راه اندازی کرد، جاه طلبی او مشخص بود. کشور او فقط در حال ساختن یک شرکت خودروسازی جدید نبود، بلکه هدف شعله ور کردن یک صنعت جدید بود. عربستان سعودی در حال افزایش تلاش های خود برای تبدیل شدن به قدرتی در تولید وسایل نقلیه است. اگر این پروژه موفقیت آمیز باشد، می‌تواند گامی مهم در جهت تنوع بخشیدن به اقتصاد آن به دور از نفت باشد. اما موانع بزرگی بر سر راه این هدف باقی مانده است.

مقامات سعودی مدت‌هاست که به عنوان بخشی از استراتژی صنعتی گسترده‌تر پادشاهی و برنامه‌های این کشور برای مقابله با تغییرات اقلیمی، از تبدیل شدن به قطب تولید خودروهای بنزینی و الکتریکی صحبت می‌کنند. این شرکت می‌گوید که می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کند که تقریباً معادل تقاضای سالانه خودرو در عربستان سعودی است.

اکنون سعودی ها پول را به سمت این جاه طلبی ها سوق می دهند. از ۳۲ میلیارد دلاری که وزارت صنعت و منابع معدنی برای ۹ پروژه معدنی هدف گذاری کرده است، ۶ میلیارد دلار در کارخانه تولید ورق فولادی و کارخانه فلزات باتری برای خودروهای برقی سرمایه گذاری خواهد شد . آنها دریافت مجوزها را برای شرکت‌ها سریع‌تر و آسان‌تر کرده‌اند، که اغلب در سایر نقاط جهان دردسرساز هستند.

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *