۲۶ مرداد ماه مصادف با بازگشت اولین گروه آزادگان در سال ۱۳۶۹ به خاک کشور عزیزمان، ایران می‌باشد.

 

 

 

 

 

امسال نیز این روز بهانه‌ای شد تا چندین نهاد دولتی فرمانداری، شهرداری، اعضای شورای شهر، بنیاد شهید، رئیس هیئت کمیسیون ایثارگران، رئیس هیئت آزادگان و امام جمعه شهرستان قدس در کنار هم مراسمی را برای تجلیل و بزرگداشت این عزیزان به همراه خانواده محترمشان در تالار تندیس برگزار کنند.
آزاده عزیز کشورمان محمدعلی دست گذار از روزهای اسارت خود چنین می‌گویند اون روزها، روزهای خاصی بود ما توفیق داشتیم در جبهه و جنگ باشیم و این عنایت خداوند بود. جنگ و اسارت روزگاران ، مسائل و مشکلات خاص خودش را داشت. من حدوداً ۷ سال در اردوگاه‌های عراق بودم. خاطره کوچکی که می‌خواهم بیان کنم برای شما این است بنده به جرم صلوات فرستادم بر محمد و آل محمد در کربلای معلی به حبس در سلول‌های انفرادی استخبارات عراق و پرداخت ۵۰ دینار محکوم شدم هنگام آزادی هم ما را از دوستانمان جدا کردم به خاطر محکومیت ما را نگه داشتند البته من تنها نبودم خیلی از دوستان دیگر هم بودند که موقعیت و مشکلاتشان بیشتر و شدیدتر از من بود. واقعا دوستان آزادم در آنجا خیلی صبر و شکیبایی کردند بسیار اذیت شدند و صبوری کردند آنها واقعاً زینب گونه اسارت را به سر بردند و خدا را شاکرم که امروز در خدمت شما هستم.

گلی کانی فرماندار شهرستان قدس در سخنان خود ،آزادگان عزیز را مفسرین ۸ سال جنگ تحمیلی نامید که در کنار همسنگران خودشان مبارزه کردند و نگذاشتند یک وجب و یک سانت از سرزمین ما مورد تجاوز و تعدی قرار بگیرد. این عزیزان با ایثارگری خودشان و تحمل و صبری که در سلول‌های بعثی رژیم دشمن داشتند در حقیقت طوری برخورد کردند که رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت امام رضوان الله علیه هیچ تکدر خاطری از عدم صبر این عزیزان بر وجودش تلقی نشد و به حمدالله نشان دادند که سرباز بی‌چون و چرا برای ولایت هستند.

چناقچی رئیس کمیته ایثارگران شهرستان قدس بیست و ششم مرداد ماه را بهانه‌ای دانست برای قدردانی از اسطوره‌های صبر مقاومت و یادگاران ۸ سال دفاع مقدس که بتوانیم همچنین از خاطرات آنها استفاده کنیم.

رزاق ساداتی دیگر آزاده عزیز کشورمان از لحظه اسارت خود سخن می‌گوید در ۳/ ۴/ ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی سومار به دست دشمن بعثی عراق اسیر شدیم .همان زمان که هوا بسیار گرم بود دست‌های ما را به صورت جمع بستند و روی تانک ما را گذاشتند. ۳ یا ۴ ساعت بالای تانک عراقی ما را چرخاندند و بعد به جایی که همه اسرا آنجا بودند بردند و سپس ما را به شهر مرزی خانقین با آیفا بردند.

رحمانی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قدس ضمن عرض تبریک این روز خدمت رهبر معظم ، آزادگان جانبازان و خانواده‌های محترمشان و مردم همیشه در صحنه ، آزادگان را قهرمانان ملی کشور خواند که آرامش و امنیت امروزمان را مدیون صلابت و مقاومت این عزیزان هستیم.

خراسانی رئیس هیئت ایثارگران شهرستان قدس بیان نمود امروز که در خدمت آزاده‌های عزیز و خانواده‌های معزز و معظم آنها بودیم امیدواریم که انشالله این آزاده‌ها در کنار خانواده خودشان که در این سال‌ها سربازی خودشان را به کشورشان و دین شان را به نظامشان و سفیر بودنشان را زینب گونه و ادامه دادند، راه رفقای شهید خودشان را ادامه بدهند و مستدام باشند و در این راه ، موفقیت همه این عزیزان و بزرگواران را آرزومندم.

در پایان مراسم عکس دسته جمعی برای جلد کتاب خاطرات این آزادگان گرفته و به ثبت رسید. این کتاب قرار است به همت تمام مسئولینی که در امر برپایی این مراسم مشارکت داشتند چاپ شود.

خبرنگار سارا نوری

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *