دکتر سعید ششگل‌نژاد، سخنگوی شورای اسلامی شهر قدس با بیان اینکه رشد و توسعه *متوازن* و *عدالت‌محور* از سیاست‌های کلان دوره ششم شوراست، گفت: با توجه به اینکه توزیع عادلانه زیرساخت‌ها و امکانات از سال‌های خیلی دور در شهرقدس انجام نشده، شاهد مشکلات عدیده‌ای در برخی مناطق شهر هستیم که مدیریت شهری سعی در کاهش این مشکلات دارد، اگرچه رفع بسیاری از مشکلات و معضلات موجود نیازمند هم‌افزایی و مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان است.

 

 

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، وی اظهار کرد: رفع برخی مشکلات نظیر فقر و آسیب‌های اجتماعی خارج از توان و مسئولیت شورای شهر است، ولی باید به صورت جهادی و با همدلی تمامی نهاد‌ها و انجام اقداماتی همچون کمک‌های مؤمنانه و معرفی به کمیته امداد، زمینه رفع این مشکلات را فراهم کنیم.

دکتر ششگل‌نژاد تصریح کرد: توسعه متوازن نقاط مختلف شهر از سیاست‌های کلان دوره ششم شورای اسلامی شهر است و با هدف ارتقای کمی و کیفی زیرساخت‌های شهری و افزایش سرانه‌های عمومی در مناطق کمتربرخوردار، تمامی پروژه‌‌های عمرانی نظیر آسفالت، جدولگذاری، تامین روشنایی با اولویت مناطق محروم و بویژه محله محمدآباد اجرایی خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قدس با بیان اینکه تأمین سرانه‌های مختلف اعم از سرانه ورزشی، فضای سبز، فرهنگی و… از وظایف شورا و شهرداری محسوب می‌شود، گفت: با این وجود رویکرد مدیریت شهری جلوگیری از خاک خوردن پروژه‌هاست. کلنگ‌زنی و آغاز اجرای همزمان چند پروژه‌ بزرگ امر مطلوبی نیست و موجب *خسارت* به بیت‌المال می‌شود. چرا که وقتی زمان بسیار زیادی صرف اجرای یک پروژه می‌شود قیمت تمام شده و هزینه‌های اجرایی آن چند برابر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد مجموعه مدیریت شهری در دوره ششم به گونه‌ای است که روند اجرای پروژه‌ها متناسب با بودجه باشد و با تزریق مناسب آن پس از آغاز، سریعا به بهره‌برداری و افتتاح برسد و پس از آن  پروژه بعدی آغاز شود.

دکتر ششگل‌نژاد افزود: در همین راستا، بودجه سال ۱۴۰۱ به طور دقیق و با استفاده از مشاوره‌های کارشناسان مجرب تدوین شده و با برنامه‌ریزی صحیح ان‌شاءالله در سال  جاری شاهد اقدامات موثری در جهت رشد و توسعه *متوازن* و *عدالت‌محور* در شهر خواهیم بود.

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *